- Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Minimiorder är 100 kr inklusive moms. Försäljning kan ej ske till omyndig eller beställare under 18 år

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ

- Förskottsbetalning
 
Du betalar in pengar i förväg till vårt bankkonto. 
(Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)
Om betalning inte erhållits inom 14 dagar så annulleras ordern.


- Kortbetalning Hos oss är det möjligt att betala med VISA och Mastercard. Pengarna dras från kundens konto vid köptillfället. Inga extra avgifter tillkommer utöver din totalsumma i kundvagnen.  Kortuppgifterna som överförs är krypterade. Liljornaz.se har inte tillgång till dina kortuppgiter och vi lagrar inga kortnummer. När du betalar med kort hanteras betalningen av vår betalningspartner DIBS för att garantera en snabb och säker betalning, all information skickas krypterad via säkrade servrar. 
   

- Postförskott

Vi skickar produkterna mot postförskott. Du får lösa ut paketet hos Postens utlämningsställe.
En avgift tillkommer för närvarande 130:-.

 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3-7 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. 

 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som brev/paket till Postens utlämningsställe.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras med för närvarande 40:-. 
Vid ordervärde överstigande 700 kr bjuder vi på fraktkostnaden


Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 150 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

- Skydd av personuppgifter 

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR (tidigare PUL personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter. Genom att du handlar via denna webbshop går du med på detta.

Kontakt med oss via e-post info@liljornaz.se eller telefon 0703-277920


 
Liljornaz.se Håcksta, 824 93 Hudiksvall Telefon 0703-277 920 e-post liljornaz(a)live.se Copyright Liljornaz.se 2014 - 2017